UAB Digital Repository of Documents 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
8 p, 609.9 KB Patrones de aprendizaje de estudiantes de posgrado en salud pública : relaciones con la identidad, la formación y el trabajo de profesores en Brasil / Delgado Orrillo, Yansy Aurora (Universidad Federal de Río de Janeiro. Instituto NUTES de Educación en Ciencias y Salud) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Matos Nunes, Tania Celeste (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; de Oliveira Figueiredo, Gustavo (Universidad Federal de Río de Janeiro) ; García-Orriols, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Rodrigues Guilam, Maria Cristina (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Introducción: se analizan las relaciones entre los patrones de aprendizaje de estudiantes de posgrado en salud pública y las representaciones sociales sobre identidad profesional, trabajo docente y formación de profesores, en una institución brasileña. [...]
Introduction: The relationships between the learning patterns of postgraduate students and their social representations of professional identity, teaching work and pedagogical training at the postgraduate level in health at a Brazilian institution are analyzed. [...]

2023 - 10.1016/j.edumed.2023.100829
Educacion Medica, Vol. 24 Núm. 4 (2023) , article 100829-8  
2.
6 p, 677.9 KB Use of social networks for international collaboration among medical students / Hinojo-Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Aznar Díaz, Inmaculada (Department of Didactic and School Organization of the University of Granada) ; Cáceres Reche, María Pilar (Department of Didactic and School Organization of the University of Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Department of Didactic and School Organization of the University of Granada)
Introduction: The collaboration between professionals from different countries has become a claim in the globalised world where we live. In this scenario, collaborative social networks play a fundamental role in bringing people from different territories together in the same virtual space that it favours the exchange of information. [...]
Introducción: La colaboración entre profesionales de diferentes países se ha convertido en un reclamo en el mundo globalizado donde vivimos. En este escenario, las redes sociales colaborativas juegan un papel fundamental al reunir a personas de diferentes territorios en el mismo espacio virtual para favorecer el intercambio de información. [...]

2020 - 10.1016/j.edumed.2018.08.009
Educacion Medica, Vol. 21 Núm. 2 (marzo 2020) , p. 137-141  
3.
6 p, 410.9 KB Development of educational materials for chronic patients and families / Navarro Rubio, M. D. (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa)) ; Gálvez-Hernández, Pablo (Institut Català de la Salut. Servei d'Atenció Primària del Vallès Oriental) ; González-de Paz, Luis (Centro de Salud de Les Corts (CAPSBE)) ; Virumbrales Cancio, M. (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat de Medicina) ; Borrás Santos, Alícia (Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental) ; Santesmases Masana, Rosalia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Real, J. (Universitat Internacional de Cataluña. Institut Albert J. Jovell de Salut Pública y Pacients) ; Amo, Isabel (Universitat Internacional de Cataluña. Institut Albert J. Jovell de Salut Pública y Pacients) ; Macías, F. (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Low literacy can difficult the use of information needed to take appropriate decisions in healthcare. This situation is associated with poorer treatment adherence, lower health outcomes and higher mortality among the population and, specifically, the elderly. [...]
2019 - 10.1016/j.edumed.2018.03.020
Educacion Medica, Vol. 20 Núm. 6 (noviembre 2019) , p. 341-346  
4.
9 p, 859.0 KB The usefulness of TV medical dramas for teaching clinical pharmacology : A content analysis of House, M.D. La utilidad de las series médicas de televisión en la enseñanza de la farmacología clínica: un análisis de contenido de House, M.D / Baños i Díez, Josep Eladi (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Ciències Experimentals i de la Salut) ; Lucena, M. I. (Instituto de Investigación Biomédica de Málaga) ; Farre, Magi (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Introduction: Television medical dramas enjoy great popularity among the general public and university students. These dramas have been used to illustrate important aspects of medical training (doctor-patient relationships, professionalism, ethical conflicts), but their usefulness for discussing the use of drugs in medical care remains unexplored. [...]
2019 - 10.1016/j.edumed.2018.07.011
Educacion Medica, Vol. 20 Núm. 5 (septiembre 2019) , p. 295-303  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.